- Odpovědnost za vady
1.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady; projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje.
1.2. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
1.3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že:
- a) Zboží odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
- b) Zboží je vhodné k účelu, pro který je kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil ake kterému se věc tohoto druhu obvykle používá i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem;
- c) Zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy;
- d) Zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil. Prodávající není vázán veřejným prohlášením prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv;
- e) Zboží je dodáno s ujednaným příslušenstvím, a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat.
1.4. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci (§ 2099 OZ)
1.5. Prodávající upozorňuje, že dodané Zboží se může barevně odlišovat od fotografie e-shopu vzhledem k vyvážení barev PC, a že dle druhu materiálu může Zboží vykazovat drobné barevné či strukturální odchylky oproti vzorku (přírodní materiál, stáří vzorku atd.).
- Záruční doba
2.1.Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že si Zboží po dobu 2 let při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost (záruční doba).
2.2.Poskytovatel záruky vydá kupujícímu nejpozději při převzetí Zboží potvrzení o záruce za jakost (záruční list) v textové podobě. Záruční list musí být sepsán jasným a srozumitelným jazykem a musí obsahovat (i) údaj, že má kupující ze zákona právo vůči prodávajícímu na bezplatnou nápravu a že toto právo není zárukou za jakost dotčeno, a (ii) označení věci, na niž se záruka vztahuje, obsah záruky, jméno a sídlo poskytovatele záruky, postup k uplatnění práv ze záruky a podmínky záruky. Nesplněním povinnosti podle předchozí věty není platnost záruky dotčena.
2.3.Záruka za jakost vznikne i prohlášením učiněným v reklamě dostupné nejpozději v okamžiku uzavření kupní smlouvy.
2.4.Záruční doba běží od odevzdání Zboží kupujícímu; byla-li věc podle Smlouvy odeslána, běží od dojití věci do Místa dodání. Má-li Zboží uvést do provozu někdo jiný než poskytovatel záruky, běží záruční doba až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do 3 týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost (§ 2115 OZ). Nepřihlíží se k ujednání o omezení nebo zániku práv kupujícího z odpovědnosti za vady Zboží učiněná předtím, než kupující vytkl vadu (§ 2174 OZ).
3.Prodloužená záruka
3.1.Prodávající akceptuje prodlouženou záruku všech výrobců. Je však odpovědností kupujícího, pokud má výrobce specifické podmínky k dodržení záruky (instalace autorizovaným servisem, registrace u výrobce, pravidelný servis), aby tyto podmínky splnil. Na některé výrobky poskytuje prodávající vlastní prodlouženou záruku, která je vždy označena na prodejním dokladu a kupující je při prodeji Zboží seznámen s podmínkami záruky.
3.2.Určují-li prohlášení o záruce různé záruční doby, platí doba z nich nejdelší.
4.Uplatnění vady
4.1.Kupující může vytknout vadu, která se na Zboží vyskytne v záruční době, a to přímo u prodávajícího, nebo u osoby, která je uvedena v záručním listě jako osoba určená k opravě, je-li tato osoba v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším (§ 2172 OZ). U prodávajícího lze reklamaci uplatnit kteroukoli z těchto možností:
- a) vyplněním formuláře;
- b) osobní návštěvou kterékoli pobočky / provozovny prodávajícího.
4.2.Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, záruční doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže Zboží užívat. Kupující musí vytknout vadu bez zbytečného odkladu, jakmile vadu zjistí. Soud právo z vady přizná i v případě, že nebyla vytknuta bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl kupující při dostatečné péči zjistit. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.
4.3.V zájmu rychlého vyřízení, je při uplatnění reklamace nutné:
- a) uvést specifikaci Zboží a specifikaci vady;
- b) předložit doklad o zakoupení Zboží nebo doklad o poskytnutí záruky či jiný doklad o tom, že reklamuje u správného prodávajícího v zákonem stanovené době;
- c) uvést požadovaný způsob vyřízení reklamace (provedenou volbu nelze měnit bez souhlasu
prodávajícího s výjimkou situace, kdy zvolený způsob řešení reklamace není možno vůbec nebo včas uskutečnit);
- d) předat prodávajícímu Zboží nebo mu ho zaslat doporučenou zásilkou, případně Zboží dle pokynů prodávajícího uschovat nebo s ním jinak naložit tak aby mohla být vada přezkoumána (Zboží neposílejte v žádném případě na dobírku a doporučujeme ho pro účely dopravy pojistit).
5.Nároky z vad Zboží
5.1.Zjistí-li kupující při převzetí, že Zboží má vadu (§ 2161 OZ), může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
5.2.Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud (1) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 OZ, (2) se vada projeví opakovaně, (3) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo (4) je z prohlášení prodávajícího nebo okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Zboží bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
5.3.Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Ustanovení § 2110 OZ a § 2111 OZ se nepoužijí. Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
5.4.Poškození Zboží či samotné zásilky či jiné nesrovnalosti při přepravě a doručení, doporučujeme uplatnit bezprostředně po převzetí u přepravce a oznámit bez prodlení prodávajícímu.
6.Odpovědnost za vady
6.1.Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním (§ 2167 OZ).
6.2.Kupující nemá práva z vadného plnění, pokud:
a) kupující vadu sám způsobil;
b) se jedná se o vadu, kterou musel kupující s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě (§ 2103 OZ);
c) vadu způsobila po přechodu nebezpečí škody na Zboží na kupujícího vnější událost.
6.3.Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro vytknutí vady po dobu, po kterou kupující nemůže vadné Zboží užívat (§ 2165 OZ).
6.4.Má-li kupující právo z vadného plnění náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva (§ 1924 OZ). Právo z vadného plnění nevylučuje právo na náhradu škody; čeho však lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění, toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (§ 1925 OZ).
6.5.Prodávající neodpovídá za vady, které
- vznikly běžným opotřebením a přirozeným stárnutím materiálu;
- užíváním v rozporu s návodem k použití či údržbě nebo v rozporu s účelem, k němuž má být Zboží užíváno;
- nevhodnou či neoprávněnou manipulací, neautorizovaným zásahem kupujícího či třetí osoby
- nebo použitím neoriginálních dílů, součástí či náplní; zásahem, kterým došlo k porušení pečetí či jiných ochranných/kontrolních prostředků;
- provozu za nezvyklých či nestandardních podmínek (prašnost, vlhkost atd.).
7.Postup při vyřizování reklamace
7.1.Prodávající (nebo osoba určená k provedení opravy) vydá kupujícímu písemné potvrzení uplatněné reklamace, v němž uvede zejména datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude kupující informován o jejím vyřízení.
Potvrzení může být zasláno i elektronicky.
7.2.O uplatněné reklamaci rozhodne prodávající ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu Zboží potřebná k odbornému posouzení vady.
7.3.Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. Reklamace, včetně odstranění vady, musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě (§ 19 ZOS). Po marném uplynutí této lhůty může Spotřebitel odstoupit od Kupní smlouvy.
7.4.K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené (§ 2170 odst. 1, 2 OZ). Nepřevezme-li kupující věc v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění (§ 2170 odst. 3 OZ).
7.5.Dokud prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí kupující platit dosud neuhrazenou kupní cenu nebo její část.
7.6.V případě výměny Zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová doba pro uplatnění práv z vadného plnění; za vady na vyměněném Zboží odpovídá prodávající pouze, pokud se vyskytnout do 2 let od převzetí původního Zboží. Při dodání nového Zboží vrátí kupující původně dodané Zboží (včetně veškerého příslušenství) na náklady prodávajícího, nedohodnou-li se strany jinak.
7.7.Prodávající písemně potvrdí kupujícímu datum a způsob vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně odůvodnění zamítnutí reklamace; tuto povinnost mají i jiné osoby určené k provedení opravy (§ 19 odst. 1, 2 ZOS).
8.Zboží prodávané za nižší ceny
8.1.Má-li Zboží vadu, která nebrání užívat ho k určenému účelu, lze ho prodat jen za nižší cenu, než je obvyklá cena bezvadné věci.
8.2.Při prodeji Zboží s vadou nebo Zboží, jehož užitné vlastnosti jsou jinak omezeny, musí prodávající na tyto skutečnosti a na to o jakou vadu se jedná, kupujícího předem zřetelně upozornit. Takové věci musí být prodávány odděleně od ostatních věcí (§ 10 odst. 4 ZOS) a musí být zřetelně vyznačeny v dokladu o zakoupení Zboží (§ 16 odst. 3 ZOS).
8.3.Věci použité
Při prodeji použitého Zboží Spotřebiteli musí prodávající na tuto skutečnost předem zřetelně upozornit a tato skutečnost musí být zřetelně vyznačena v dokladu o zakoupení věci (§ 16 odst. 3 ZOS). Takové Zboží musí být prodáváno odděleně od ostatních věcí (§ 10 odst. 4 ZOS).
U použitého Zboží není vadou její opotřebení odpovídající míře předchozího používání Zboží. V ostatním platí ustanovení tohoto Reklamačního řádu.
9.Stížnosti zákazníka a řešení sporů
9.1.Dojde-li ke sporu z Kupní smlouvy mezi kupujícím, jenž je Spotřebitelem a prodávajícím, a tento spor se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce (Ústřední inspektorát – oddělení ADR), Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu. Spotřebitel má možnost podat návrh prostřednictvím formuláře, dostupného na internetových stránkách České obchodní inspekce: https://adr.coi.cz/cs. Spotřebitel (žijící v EU) může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
9.2.Spotřebitel může tento návrh podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy poprvé uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího. Strany nesou vlastní náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů.